open letter


Alhamdulillah. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

nota kepala 1: surat terbuka ini ditujukan kepada asiah, mantan presiden ubkk 2008, anak pak cik zaidi dan bespren 4eva dia ialah emaknya sendiri.
nota kepala 2: yang lelaki takyah baca. nanti korang tak paham. ni untuk perempuan yang beremosi je.
nota kepala 3: kepada awak yang bukan seperti penama di atas, sila baca dengan sopan ye, jangan gelak-gelak mengata saya jiwang, okeh. baca dengan senyuman sudah memadai ^^

awak, esok awak nak fly dah.
saya tak tau la sempat ke tak saya nak jumpa awak nanti.
i'm 'bz' u know~
apa yang bz sangat tu pun saya tak pasti,
yang pasti maybe esok saya takleh nak gi airport hantar awak
[sape suh fly tyme maghrib^^].

cantik pulak Allah susun,
tyme saya free awak bz,
tyme awak free saya lak bz.
takpe2, saya tak kesah pun kalo tak sempat jumpa awak.
sebab saya tau, insya Allah hati kita tetap terikat teguh, kukuh [ehem3]
lagipun 'lintasan hati' awak tu masih kuat rupanya~
takde apa yang perlu saya risaukan
[mana taknya, saya tertinggal telepon pun awak boleh 'ter'tau]
ish ish ish
memang membuatkan saya terharu

apa-apa pun,
selamat kembali ke medan perjuangan.
'kerehatan' selama 2 bulan sebelum ni,
pastikan ia benar-benar mempunyai isi
bukannya kosong semata-mata
pulangla ke sana dengan semangat baru
betulkan niat
tetapkan matlamat

saya nak tulis lagi
tapi saya tak tau nak tulis apa dah
'sekok sebok dooh doh bakalinyo'
terkedu sampai.

ermmm...

ha,
hutang awak tu,
tengok la macam mana.
kalau Allah izin kita jumpa lagi nanti,
langsaikan la ek^^
tapi kalau Allah tak izin,
tak pe,
jangan risau.
saya halalkan ia~

awak,
kat sana awak kene kuat tau,
jangan lemah-lemah.
ingat,
"tarbiyyah fi aidikum, fi aidikum faqod"
jangan harapkan manusia lain
kita yang kena buat sendiri
kita yang kena bergerak dulu

pastikan bila awak balik mesia lagi sekali,
awak dapat bagi saya 'sesuatu'
yang mungkin pada nilai dunianya sesen pun tak laku
tapi di akhirat kelak sahamnya sangat tinggi.
apa 'sesuatu' tu?
saya pun tak tau
pandai-pandai la awak cari kat sana ye ^^

maaf la tulis surat terbuka untuk awak
nak bagi surat by hand,
belum tentu sempat jumpa.
nak emailkan,
saya tak rasa awak akan bukak inbox email awak tuh.
pape pun,
syukran 'ala kullihal.
moga redha Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidup awak.

keep fighting!!

0 comments: