saya suka dan ketawa

Salam 'alaik

Alhamdulillah. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

Tadi saya ada menerima mesej 'cinta' dari seorang sahabat tersayang. Setiap kali teringatkan mesej tu, saya tersenyum sendirian. Saya sangat-sangat gembira terutama sekali bila baca ayat terakhir sekali. "Saya sayang awak dan saya yakin awak pun sayang saya. Saya mahu awak selalu ada di sisi saya tapi saya lebih mahu dan sangat-sangat mahu kita bersama di syurga nanti". Moga Allah kira sayang kita ini sebagai ibadah.

Hari ni, dari pagi sampai la ke petang, sepanjang hari saya berada di KTD, bertau-talu saya diajukan dengan soalan yang bagi saya sangat pelik. Pertama kerana pemberi soalan itu bukanlah orang yang saya sangka-sangkakan. Dan kedua, ramai pula yang bertanya soalan yang sama. "Kak Asmaa', Asiah sampai hari ni kan?". Erk? Terkedu sat.

Aneh. Semua yang bertanya tu, saya rasa takde seorang pun yang pernah berjumpa atau bercakap dengan Asiah. Macam mana diorang boleh kenal Asiah? Dan macam mana diorang boleh tau saya rapat dengan Asiah? Banyak lagi persoalan yang tiimbul dalam fikiran saya. Subhanallah. Asiah, kuatnya la aura awak. Tak jejakkan pun lagi kaki kat bumi Malaysia, dah ramai yang bertanya. Orang yang tak pernah jumpa awak pulak tu.

Selepas soalan yang pertama saya jawap, mereka tanya soalan pelik yang kedua. "Kak Asmaa' tak pergi jemput dia kat airport ke?". Pulak dah. Adei. "Ler, pesal lak nak kena gi jemput? Family dia dah ramai dah tunggu kat airport tuh. Bagi la dia can nak bergembira dengan family dia dulu. Ish ish ish". Ke macam mana? Awak rasa saya salah ke?

Sangat-sangat lawak, bila saya sendiri tak berapa nak kesah, tapi orang lain, yang tak pernah jumpa dia, sangat-sangat ambil kesah. Nak kena didik lagi hati ni nampak gayanya supaya lebih mengambil kesah. Insya Allah. Apa-apa pun, Asiah, welcome back to bumi serambi Mekkah =)

1 comments:

    This comment has been removed by the author.